Mame jedno auto.
Táto diskusia je uplne niečo iné ako diskusia o Covide, prosím nepletme ju tu.
Mnoho ekonómov sa zhodne, že aj vo voľnom trhu je vplyv státu nevyhnutný pre veci verejné (z poučiek - stabilita, rovnosť, efektívnosť)
Stát v ekonomike ma napravať chyby, ktore môžu vo voľnom trhu vzniknúť - monopol, nenažranosť firem a ich dopady na socialne aspekty, ZIVOTNE PROSTREDIE.
Co2 vstúpa každým rokom, až na zopar zadubencov, ktorý neveria vede, klimatologom, meteorologom, už dnes každý vie, že za veľku casť globalneho oteplovania može človek.
Berme len pohľad automobilovej dopravy. Nepletme lode, vykurovanie, letecku dopravu, priemysel, a iných zvysovateľov CO2.
Ak by EU nebola zakročila a nezačala udávať buduce ale aj sucastne obmedzenia, s automobilou dopravou by sa nestalo nič.
Ropy je dostatok, výrobcom aut sučasný stav vyhovuje, obyvateľstvu tiež, nejake elektromobily su drahe. Tým štýlom by sa roky nemenilo absolútne nič, tak ako v USA. Elektromobilita je pre automobilky skor hrozba, pokles ziskov, pokial by nemuseli, do toho by nešli.
To že za 14 rokov je nejaký plan vás nijako neobmedzuje, a o 14 rokov možno ani nebude obmedzovať, len sa prestanu predavať auta ktore nikto nechce... Za 14 rokov sa može tolko toho zmeniť, že bude výnimka a nadalej si kupite auto ako chcete... ktovie.
Akurat to núti automobilky splnať emisne normy v európe - ale ma to pozitívum, že vývoj ide dopredu.
Eu aspon niečo sa snazí robiť pre životne prostredie. Aj ked je to nedostatočné, stále lepšie ako nič.