Strana 6 z 9

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 12 Okt 2021, 19:08
od používateľa Jitka
Neregistrovaný napísal:
28 Aug 2021, 15:38
Na Wikipedii CS píšou, cituji: "Evropské vlaštovky zimují v jižní Africe, kam odlétají na přelomu září a října, zpátky se vracejí v dubnu."
Takoví pracovití a chytří lidé, silní na duchu a takhle jim svět, příroda oplácí. JG
To poslední souvětí je zbytečné, z Čech odlétají první zářijové dny, někdy se houfují během sklizně chmelu nad česačkou (předloni jich bylo snad 200), letos jich bylo pár, jakoby opozdilců a ještě během sklizně odletěly. Také letos kvůli nedostatku hrabošů nějaký dravec vybral vlaštovčí hnízda přímo na oknech domu rodičů. U obýváku ho vyplašili a už se tam nevrátil, i když díra v hnízdě byla. Tenhle pár krmil ještě o chmelu, bylo jasné, že to nedopadne.

Chmel u nás začíná 20.8, běžně končí 5.9.. Letos 23.8.-10.9.

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 13 Okt 2021, 17:56
od používateľa Mimmo
[/quote]To poslední souvětí je zbytečné, z Čech odlétají první zářijové dny, někdy se houfují během sklizně chmelu nad česačkou (předloni jich bylo snad 200), letos jich bylo pár, jakoby opozdilců a ještě během sklizně odletěly. Také letos kvůli nedostatku hrabošů nějaký dravec vybral vlaštovčí hnízda přímo na oknech domu rodičů. U obýváku ho vyplašili a už se tam nevrátil, i když díra v hnízdě byla. Tenhle pár krmil ještě o chmelu, bylo jasné, že to nedopadne.
Chmel u nás začíná 20.8, běžně končí 5.9.. Letos 23.8.-10.9.
[/quote]

Když jsme u toho chmelu a létání bez spalovacích motorů, všiml jsem si, že ani na Vysočině chmel nezmrzl. Tenhle není vůbec okousaný od housenek, ale pěstuje se jen na výrobu tinktury. Nebýt chmelu, aspoň toho divokého, neměl bych v jižní podunajské nížině tolik baboček. Mnohé housenky žerou jen kopřivu, která to teplo a sucho nevydrží. Chmel je náhradní krmivo. Taky je hned celý ožraný. Využiju ještě tento oslí můstek k propagaci českého piva. Na Balkáně se začalo vyrábět další české pivo zaručeně z žateckého chmelu. Dá se to pít, ale ten staročeštin mi moc nesedí.

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 16 Okt 2021, 11:28
od používateľa Rafael
Marc Berman, demokrat a člen Kalifornského státního shromáždění, děkuje guvernérovi GavinubNewsomovi za to, že podepsal jeho návrh zákona o zákazu prodeje všech malých strojů, které nemají nulové emise. Zákaz platí od roku 2024. Výjimku tvoří lodě, sněžné skútry, letadla a automobily.

To znamená, že všechny malé zahradní stroje, včetně sekaček na trávu, čerpadel, golfových vozíků, řetězových pil, kultivátorů, křovinořezů a vlastně všechno, musí být už jednou pro vždy jen na baterky.....

Kalifornská vláda se chystá podpořit zejména zahradnické firmy, kterým na pořízení ekologičtějšího vercajku rozdá 30 milionů dolarů. Mnozí však namítají, že pro 50 tisíc firem, kterých se tato změna dotkne, je 30 milionů poněkud málo....

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 20 Dec 2021, 23:55
od používateľa charles91
Rafael napísal:
16 Okt 2021, 11:28
Marc Berman, demokrat a člen Kalifornského státního shromáždění, děkuje guvernérovi GavinubNewsomovi za to, že podepsal jeho návrh zákona o zákazu prodeje všech malých strojů, které nemají nulové emise. Zákaz platí od roku 2024. Výjimku tvoří lodě, sněžné skútry, letadla a automobily.

To znamená, že všechny malé zahradní stroje, včetně sekaček na trávu, čerpadel, golfových vozíků, řetězových pil, kultivátorů, křovinořezů a vlastně všechno, musí být už jednou pro vždy jen na baterky.....

Kalifornská vláda se chystá podpořit zejména zahradnické firmy, kterým na pořízení ekologičtějšího vercajku rozdá 30 milionů dolarů. Mnozí však namítají, že pro 50 tisíc firem, kterých se tato změna dotkne, je 30 milionů poněkud málo....
Nečítal som to celé, ale tam nie je problematika co2, ale znečistovania ovzdušia a smog (Hlavne produkcia NOx z tejto zahradnej techniky. V Callifornii je cca 16,7 mil. aktívne využivanej zahradnej techniky, ktorá ma vyššie znečistenie ako auta (v celej Californii cca 13,7 mil.).
Hodina fukára na lístie = 1100 míl (1760 km) prejdenie autom.

https://www.arb.ca.gov/msprog/offroad/s ... 1640039182

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 21 Dec 2021, 00:17
od používateľa charles91
Už som tu v príspevku spomínal, že aj nejaké alternatívne paliva k spalovacim motorom možu prekvapiť. O syntetických palivách (eFuel) sú správy z Porsche. Teraz zase správa z koncernu VW - prichádza s parafinovou naftou. Len dúfam, že neprinesie ešte väčšie lány repkových polí. Ak by sa vyrabala z odpadových tukov, nebola by to zlá alternatíva. Cena vyššia o 10 -15 %, čo nie je až taký veľký rozdiel.

Aj ked za mna je elektromobil stale daleko účinnejší, a jednoduchsí , (ostáva len domyslieť eko-baterie a hlavne znížiť cenu), parafinová nafta z článkov vyzerá celkom sľubne. V článku sa udáva, že väčšina moderných naftových motorov - aj ked nie su ešte testy, by mala fungovať aj na parafinovu naftu.

https://autobild.pluska.sk/novinky/eso- ... fNxr14lRcg

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 22 Dec 2021, 17:05
od používateľa Mimmo
Myslím, že převažovat budou spíše syntetické pohonné hmoty. Ty se vyrábějí (resp. mohou se vyrábět) ze vzdušného CO2, vody a zelené elektřiny v okamžiku přebytků. Na vhodném katalyzátoru se tak dá vyrobit nejen metanol nebo etanol, ale i různé benzíny nebo dost čistá nafta. CO2 se nemusí získávat z čistého vzduchu, ale třeba i z odpadních plynů plynáren a elektráren na biomasu, cementáren apod. Odpadních olejů asi tolik nebude. A další pěstování olejnin (palmový olej, řepkový olej...) asi nebude tou správnou cestou.

Příklad: https://pozitivni-zpravy.cz/revoluce-v- ... t-planetu/

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 22 Dec 2021, 17:52
od používateľa walter
co tak, jestli by EU neoprášila jako pohon motorů kotle na výrobu dřevoplynu, podobně, jako se užívaly u některých vozidel za II. sv. války. ;) Walter

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 23 Dec 2021, 13:11
od používateľa Jitka
Když jsou schopní dřevo pro ekoelektrárny vozit z obou Amerik loděmi, tak by mne podobná zhovadilost nepřekvapila.
Pokud se energie v ropných palivech má vyrobit v elektrárnách, tak jich v Evropě sakra hodně chybí.

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 26 Dec 2021, 18:03
od používateľa Rafael
Víte co to je Škoda Poskoqa?
Taky jsem nevěděl, ale na základě odkazu na rozpadu jsem si o tom pěkně početl tady: https://dfens-cz.com/enyaqem-do-berlina-kein-problem/

*
Snad nebude vadit, že je to tady a ne třeba ve Vtipech nebo vůbec nikde.

Vozidla bez spalovacích motorů

Napísané: 12 Jan 2022, 17:20
od používateľa Mimmo
walter napísal:
22 Dec 2021, 17:52
co tak, jestli by EU neoprášila jako pohon motorů kotle na výrobu dřevoplynu, podobně, jako se užívaly u některých vozidel za II. sv. války. ;) Walter
Letošní zima tvrdě prověřuje auta na baterky. Zatím se moc optimismu neobjevuje. Věřím, že nějakou budoucnost mají. Ale co náklaďáky, letadla a lodě?

To se bude podporovat: Evropská komise se rozhodla, že bude podporovat za obtížně splnitelných podmínek jadernou energetiku a plyn. Podmínky jsou u plynu nastaveny dost přísně (tuny CO2 na vyrobenou MWh). Proto se zdá, že se s plynem bude muset spalovat i nějaký vodík, abychom se do limitu dostali. V některých zemích hodlají vyrábět vodík elektrolýzou. V době nadbytku zelené elektřiny by se elektrolýza dala provádět. Technicky je to možné. Jenže už existují i různé efektivnější metody výroby „bezuhlíkového“ vodíku. Když tedy mají jaderné reaktory právo žít, mohlo by se přistoupit i k výrobě vodíku pomocí jaderných reaktorů. Nejedná se však o tlakovodní reaktory, na které jsme u nás zvyklí, ale o ty vysokoteplotní. Vlastní výroba vodíku je založena např. na termochemických reakcích s jódem a SO2. Důležité však je, že se vyrobí vodík a kyslík efektivněji. Očekávám, že se s tím začne v průmyslovém měřítku v Japonsku nebo v USA. Ale možná, že i u nás budeme jednou mít „Spojené jaderné vodíkárny.“