Prv k spalovacím motorom - tam tiež ide vývoj dopredu, ešte možu prekvapiť možno nejakou alternatívou k benzínu. V niektorých krajinach sa dostáva do popredia jazdenie na bioetanol napr. E85 (Francúzko), E100 (Brazília). Aj ked osobne tam nevidím nejaké riešenie, jednak toľko bioetanolu je nemožné vypestovať, výroba je drahšia, auta viac spotrebujú paliva ako porovnateľný benzínový motor (cca 10l / 100 km), a v konečnom dôsledku polnohospodárska poda ma slúžit ako zdroj obživy.
V EU na to legislatíva je, ale v 3. krajinách to može sposobovať zaberanie pôdy a zniženie produkcie potravin...
Popravde, som rád, že EU tak tlačí na ekologickejší typ dopravy, aspon to núti automobilky investovať do vývoja. Myslím, že časom pojde vývoj batérii dopredu, nedavno boli prototypy sodikových batérii, a teraz už jedna čínska spoločnosť ma spúšťať výrobu. Ciže už aj batérie budu konečne viac eko.
Vývoj elektromobilov na spaľovanie vodíka ide tiež dopredu. Už teraz su porovité nádrže, ktoré dokázu skladovať vodík s minimálnym tlakom, narozdiel od tlakových nádob. Akurát su tie nádrže z veľmi drahých materiálov. Raz v rádiu sponínali, že aj Technická univerzita v Košiciach sa zapojila do vývoja materiálu na nadrže pre vodík.
Vodík je uplne čistý uschovávateľ energie, ak sa na elektrolýzu vody využije energia z obnoviteľných zdrojov, ktorej je v určitých casových intervaloch prebytok. (Letné dni).
Avšak dnes sa veľká časť vodíka vyrába zo zemného plynu, a moc ekologické to nie je.
V súčastnosti považujem ta naj elektromobil Teslu, nakoľko ma veľmi dobru životnosť batérií. Kapacita batérii klesa minimálne a životnosť prevyšuje životnosť vozidla. Tesla ma na to software, ktorý sleduje teploty, a zabezpečuje dlhšiu životnosť batérii...
Sam som bol prekvapený keď som čítal skúsenosti s teslou z rôznych fórach. Problém je cena.
Ostatné elektromobily neviem ako postúpili v súčastnosti, ale v minulosti im kapacita batérii časom klesala.
V každom prípade je to budúcnosť. Verím, že tak ako dnes led svetlá sú 10 x menej náročne na elektrinu, bude za paru rokov vozidlo, ktoré bude menej produkovať co2, a mobilita bude lacnejšia.
Na druhej strane to može mať aj tieniste stránky - tak ako led svetlá priniesli vyšší svetelný smog, lacnejšia a dostupnejsia doprava možno prinesie ešte viac preplnené cesty.
K prvej otázke ako budeme dochádzať na záhradu - ideálne na bicykli, pokial nie je daleko.
Auto šetrí tuk, jazdí na peniaze, bicykel šetrí peniaze, jazdí na tuk