Odrody orechov

Neregistrovaný

IP:  2.237

Odrody orechov

04 Nov 2020, 17:30

Vo svojom okolí pozorujem niektoré veľmi staré stromy orechov, sú veľmi veľké, majestátne. Pri úrode si ich ľudia vyzbierajú, starostlivosť o tieto stromy nieje asi žiadna, naozaj len vyzbieranie úrody. Keďže som zatiaľ študent, pohrávam sa s myšlienkou, vysadiť si svoj vlastný orech aby som sa len pravdupovediac ,,neviezol" na práci našich predkov ale mal aj osobný dobrý pocit, že aj ja sám som sa o niečo pričinil vysadením vlastného stromu.
Keďže miesto na konci záhrady by som našiel len jedno, chcel by som poprosiť o radu, akú odrodu vysadiť, bývam okolo 400 m.n.m., je to vlastne dolina, najlepšie niečo pokiaľ možno overené, spoľahlivé, tiež nás trápia rok čo rok neskoré jarné mrazy. Bol by som nerád, ak by som mal orechy raz za 10 rokov, s ktorými odrodami máte najlepšie skúsenosti? Kedy možno očakávať prvé úrody, starý otec vysadil orech pred 20 rokmi a pred dvoma rokmi mal prvých pár orechov, tomu by som sa rád ja vyhol.
Používateľov profilový obrázok
Petr z H.
Príspevky: 1013
Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 06:53
Bydlisko: Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.

Odrody orechov

04 Nov 2020, 18:00

Odrůdu Mars.
Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
vysloužil
Príspevky: 4661
Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 08:30

Odrody orechov

05 Nov 2020, 08:52

Mars je asi stále nejvděčnější odrůdou, i když málokdo má možnost porovnat na své zahradě víc odrůd. Já ho mám asi 20 let, před ním jsem měl 2 semenáče a úrody byly mnohem menší a řidší.
Výhody Marsu:
1. samosprašnost, samčí a samičí květy se dobou kvetení dobře překrývají
2. Výborná luštitelnost jader
3. Pozdní rašení a kvetení
Nevýhody (relativní):
1. Dobrá luštitelnost je dána m.j. tím, že jádro nevyplňuje plně celou skořápku
2. Udávaná je menší velikost koruny. Ten náš je ale obrovský.
3. I když kvete pozdě, jednou za 3-4 roky u nás zmrzne - nejčastěji v květu, ale zažil jsem i vymrznutí pupenů, takže vůbec nevykvetl.
Používateľov profilový obrázok
Mikeš13