Nejedná se o jablko, nýbrž broskev. V tuto dobu je to u nás nepsaná královna chuti. A možná, že by to vyhrála v celé sezóně. Je to logické. Dostat do sortimentu pozdních (po RH) broskví bělomasou odrůdu, to musí znamenat, že ten bělomasý handicap musí být něčím vyvážený. A to něco je pochopitelně chuť. Co si budem povídat, Počínaje Favoritou, všechny další žlutomasé odrůdy chutnají dost podobně, větší rozdíly jsou v různých letech a z různých poloh než mezi jednotlivými odrůdami. Utne to až Catharina (a další clingy), která chutná opravdu jinak. V Krasavě se kondenzuje lehká nahořklost vinohradnických broskví se sladkostí pozdně srpnových odrůd a k tomu nekonečná šťavnatost. Broskev se proto jí nejlíp přímo v zahradě, u stolu je těžké nepostříkat sebe i okolí.
Pokud by se dala vyrobit jednodruhová broskvovice (což s ohledem na velikost broskvoní je v amatérských podmínkách těžko reálné), ta z Krasavy by se umístila patrně nejvýš.
Krasava
Krasava
Toto jsem koupil přímo u Urbana v Želešicích jako Krasavu, ale očividně je to nektarinka. Mám od něj dva stromky, druhý zatím bez plodu, ale nejspíš to bude stejná záměna. Ještě je na nich vysačka...
- Petr z H.
- Príspevky: 1059
- Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 06:53
- Bydlisko: Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
Krasava
Hmm, u Urbana jsem před časem kupoval Velkopavlovickou meruňku, která očividně VP není. Asi už tam nikdy nakupovat nebudu, potvrzujete, že si tam s odrůdami vůbec hlavu nelámou.
Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
-
- Príspevky: 4892
- Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03
Krasava
Na vine môže byť predajca, ale niekedy aj dodávateľ (ak predajca nie je zároveň aj producentom výpestkov).
Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
- Petr z H.
- Príspevky: 1059
- Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 06:53
- Bydlisko: Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
Krasava
Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...Ivan Hlavatý napísal: ↑26 Máj 2022, 08:36Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
-
- Príspevky: 4892
- Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03
Krasava
Nemal som na mysli reklamáciu v zmysle získania bezplatnej náhrady a následnej výmeny stromčeka.Petr z H. napísal: ↑26 Máj 2022, 11:37Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...Ivan Hlavatý napísal: ↑26 Máj 2022, 08:36Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Iba im dať na vedomie, že vás oklamali a sklamali. Slušne, ale asertívne, obzvlášť ak to bolo opakovane - v takom prípade event. aj dodať "u vás už nikdy a každého od vás budem odhovárať". Ak to totiž robia vedome a úmyselne a prejde im to mlčaním, nemajú najmenší dôvod tento svoj 'postup' meniť.
Mám známeho, ktorý by im v takomto prípade dokázal spraviť taký výstup "naživo" a pred obecenstvom, že by sa hanbili ako psi. Ja by som to až takto nevedel, ale proti podvodom sa asi ozvať treba. IH
-
- Príspevky: 775
- Dátum registrácie: 23 Mar 2020, 07:31
Krasava
Ze Spomyšle mi při záměně broskvoně za nektarinku vrátili peníze po 3 letech od zakoupení.Petr z H. napísal: ↑26 Máj 2022, 11:37Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...Ivan Hlavatý napísal: ↑26 Máj 2022, 08:36Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Olomoucko 220 m n. m.
- Petr z H.
- Príspevky: 1059
- Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 06:53
- Bydlisko: Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.
Krasava
O prachy nejde. Jde o to, že ztratíte 2 roky pěstováním stromku, než ukáže nechtěné ovoce, a pak byste musela přidat další 2 roky, pokud byste chtěla vypěstovat ovoce na požadované odrůdě.Štěpánka.3 napísal: ↑26 Máj 2022, 16:55Ze Spomyšle mi při záměně broskvoně za nektarinku vrátili peníze po 3 letech od zakoupení.
IH: ano, udělat ostudu prodejci je to jediné, co se dá udělat. Ale pokud to prodejce dělá záměrně či mu je jedno, co prodá, pak je mu taková jednorázová ostuda asi fuk.
Brněnsko, 400 a 435 m.n.m.