Strana 1 z 2

Krasava

Napísané: 23 Aug 2021, 13:02
od používateľa vysloužil
Nejedná se o jablko, nýbrž broskev. V tuto dobu je to u nás nepsaná královna chuti. A možná, že by to vyhrála v celé sezóně. Je to logické. Dostat do sortimentu pozdních (po RH) broskví bělomasou odrůdu, to musí znamenat, že ten bělomasý handicap musí být něčím vyvážený. A to něco je pochopitelně chuť. Co si budem povídat, Počínaje Favoritou, všechny další žlutomasé odrůdy chutnají dost podobně, větší rozdíly jsou v různých letech a z různých poloh než mezi jednotlivými odrůdami. Utne to až Catharina (a další clingy), která chutná opravdu jinak. V Krasavě se kondenzuje lehká nahořklost vinohradnických broskví se sladkostí pozdně srpnových odrůd a k tomu nekonečná šťavnatost. Broskev se proto jí nejlíp přímo v zahradě, u stolu je těžké nepostříkat sebe i okolí.
Pokud by se dala vyrobit jednodruhová broskvovice (což s ohledem na velikost broskvoní je v amatérských podmínkách těžko reálné), ta z Krasavy by se umístila patrně nejvýš.
Krasava
Krasava
Krasava
Krasava

Krasava

Napísané: 25 Máj 2022, 22:32
od používateľa hugovotr
Toto jsem koupil přímo u Urbana v Želešicích jako Krasavu, ale očividně je to nektarinka. Mám od něj dva stromky, druhý zatím bez plodu, ale nejspíš to bude stejná záměna. Ještě je na nich vysačka...

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 08:22
od používateľa Petr z H.
hugovotr napísal:
25 Máj 2022, 22:32
Toto jsem koupil přímo u Urbana v Želešicích jako Krasavu, ale očividně je to nektarinka.
Hmm, u Urbana jsem před časem kupoval Velkopavlovickou meruňku, která očividně VP není. Asi už tam nikdy nakupovat nebudu, potvrzujete, že si tam s odrůdami vůbec hlavu nelámou. :(

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 08:36
od používateľa Ivan Hlavatý
Petr z H. napísal:
26 Máj 2022, 08:22
hugovotr napísal:
25 Máj 2022, 22:32
Toto jsem koupil přímo u Urbana v Želešicích jako Krasavu, ale očividně je to nektarinka.
Hmm, u Urbana jsem před časem kupoval Velkopavlovickou meruňku, která očividně VP není. Asi už tam nikdy nakupovat nebudu, potvrzujete, že si tam s odrůdami vůbec hlavu nelámou. :(
Na vine môže byť predajca, ale niekedy aj dodávateľ (ak predajca nie je zároveň aj producentom výpestkov).
Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 09:30
od používateľa Daník
jj, člověka potěší, když si koupí zimní odrůdu hrušně Bohemie a po pár letech se z ní vyklube letní Williamska, kterou už mám vedle ;)

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 11:37
od používateľa Petr z H.
Ivan Hlavatý napísal:
26 Máj 2022, 08:36
Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? :? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 15:34
od používateľa Ivan Hlavatý
Petr z H. napísal:
26 Máj 2022, 11:37
Ivan Hlavatý napísal:
26 Máj 2022, 08:36
Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? :? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...
Nemal som na mysli reklamáciu v zmysle získania bezplatnej náhrady a následnej výmeny stromčeka.
Iba im dať na vedomie, že vás oklamali a sklamali. Slušne, ale asertívne, obzvlášť ak to bolo opakovane - v takom prípade event. aj dodať "u vás už nikdy a každého od vás budem odhovárať". Ak to totiž robia vedome a úmyselne a prejde im to mlčaním, nemajú najmenší dôvod tento svoj 'postup' meniť.
Mám známeho, ktorý by im v takomto prípade dokázal spraviť taký výstup "naživo" a pred obecenstvom, že by sa hanbili ako psi. Ja by som to až takto nevedel, ale proti podvodom sa asi ozvať treba. IH

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 16:55
od používateľa Štěpánka.3
Petr z H. napísal:
26 Máj 2022, 11:37
Ivan Hlavatý napísal:
26 Máj 2022, 08:36
Takéto veci je vhodné reklamovať, najlepšie u 'najvyššieho' šéfa, a trochu im to 'osoliť'. Obzvlášť, ak sa zámeny opakujú - pokiaľ im to bezproblémovo "prejde", nemajú dôvod správať sa seriózne... IH
Tak ono se to dost těžko po pár letech, až to na plodech poznáte, reklamuje. I kdyby to člověk stihl ve lhůtě 2 let, bude kvůli tomu vytrhávat 2 roky pěstovaný stromek a nahrazovat ho jiným? :? "Čas" je u ovocných stromů ta největší potíž ...
Ze Spomyšle mi při záměně broskvoně za nektarinku vrátili peníze po 3 letech od zakoupení.

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 21:05
od používateľa Petr z H.
Štěpánka.3 napísal:
26 Máj 2022, 16:55
Ze Spomyšle mi při záměně broskvoně za nektarinku vrátili peníze po 3 letech od zakoupení.
O prachy nejde. Jde o to, že ztratíte 2 roky pěstováním stromku, než ukáže nechtěné ovoce, a pak byste musela přidat další 2 roky, pokud byste chtěla vypěstovat ovoce na požadované odrůdě.
IH: ano, udělat ostudu prodejci je to jediné, co se dá udělat. Ale pokud to prodejce dělá záměrně či mu je jedno, co prodá, pak je mu taková jednorázová ostuda asi fuk.

Krasava

Napísané: 26 Máj 2022, 22:06
od používateľa hugovotr
Koupil jsem tam i dva stromky FM3, vše na GF677. Uvidím za pár týdnů, jestli taky nejde o záměnu!
Prodavač dával lístky na stromky až u pokladny, to bude asi ten problém.