Kvitnú jadroviny

Ivan Hlavatý
Príspevky: 4892
Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03

Kvitnú jadroviny

22 Apr 2021, 18:11

(Kôstkoviny majú už svoje vlákna o ich kvitnutí, tak zakladám aj toto vlákno, aby sa ani jadroviny necítili diskriminované).
Na fotkách je jabloň Admiral na podpníku M26. Väčšina jabloní je v takomto štádiu, resp. v trochu menej pokročilom. Hrušky sú už v plnom kvete (na posledne fotke ázijská hruška Kumoi).
IH

IMG_20210422_174418.png
IMG_20210422_174418.png (721.14 KiB) 2907 zobrazení
IMG_20210422_174258.png
IMG_20210422_174323.png
IMG_20210422_174235.png
IMG_20210422_174108.png
Používateľov profilový obrázok
Rafael
Príspevky: 2154
Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 19:37
Bydlisko: Valašské království, 400 m.n.m.
Kontaktovať používateľa:

Kvitnú jadroviny

22 Apr 2021, 18:40

U nás ještě spí.
Asi musí, když jsou ještě v dosahu sedlové střechy místy hromady sněhu...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
přasličák
Príspevky: 1553
Dátum registrácie: 14 Feb 2021, 07:31

Kvitnú jadroviny

22 Apr 2021, 21:06

Pěkné fotky. Prosvětlené koruny, rovnoměrná násada v celé koruně, hotová instruktáž, jak to má vypadat. Vyučující ovocnářství na zahradnických školách by k vám měli jezdit na stáže.
Ivan Hlavatý
Príspevky: 4892
Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03

Kvitnú jadroviny

23 Apr 2021, 16:38

přasličák napísal:
22 Apr 2021, 21:06
Pěkné fotky. Prosvětlené koruny, rovnoměrná násada v celé koruně, hotová instruktáž, jak to má vypadat. Vyučující ovocnářství na zahradnických školách by k vám měli jezdit na stáže.
Pro přítele Mirka P. :
Až som sa rozpakmi začervenal 😉...
Ale vážne - každá pochvala poteší, a takáto od profesionálneho ovocinára dvojnásobne. (Aj keď o jej opodstatnenosti by sa dalo diskutovať).
Akurát Mirek omylom napísal 'vyučující' namiesto 'studenti' 😃. IH
Ivan Hlavatý
Príspevky: 4892
Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03

Kvitnú jadroviny

23 Apr 2021, 18:41

Odroda LIGOL, podpník M26 - aktuálny stav (fotené dnes). V priebehu dňa bolo slnečno, ale stále pomerne chladno. Jablone už ale nezadržateľne idú do kvetu. IH

IMG_20210423_183601.png
IMG_20210423_183437.png
IMG_20210423_183437.png (1.09 MiB) 2771 zobrazení
IMG_20210423_183336.png
přasličák
Príspevky: 1553
Dátum registrácie: 14 Feb 2021, 07:31

Kvitnú jadroviny

23 Apr 2021, 20:21

Rozhodně jsem se nespletl. Myslel jsem opravdu vyučující, ne studenti. A Ivane věřte, že vím o čem mluvím. Před časem jsem byl požádán ředitelem jedné nejmenované střední zahradnické školy, jestli bych maturitnímu ročníku zahradnického oboru neprovedl přednášku o řezu ovocných stromů. Rozdělil jsem to na 4 hodiny teorie s projektorem, 4 hodiny praxe. Byl jsem překvapen, že některá děvčata pojem apikální dominance, řez na větevní kroužek, vliv polohy výhonu na růst a plodnost a další slyšela poprvé v životě. Ovšem praktická část mně ohromila. Na několika stromech jsem to předvedl. Studentky nafasovaly profi nůžky Falco a řez zkoušely poprvé v životě. Samozřejmně se toho bály. Ve třídě byli dva chlapci, z nich jeden věděl, o čem to je. Pak jsem zjistil, že jeho otec je zahradník. Mistrová odborného výcviku mne nakonec požádala, jestli bych mohl ostříhat broskvoně, že to sama nikdy nedělala. Stromy nebyly deset let řezány, větve svěšené jako na smuteční vrbě, květní pupeny na konečcích. Co jsem jim mohl ukázat ? Takticky jsem prohlásil, že pro tento den bylo informací dost. Pan řiditel školy je sympaťák, přiznal, že ovocnictví na škole učí kdo má zrovna volno.
A ještě opravuji, že nejsem žádný profesionál. Posledních deset let sice se zahradničina stala mou živností, ale jsem hobík, jak většina účastníků fóra. Trochu jsem si doplnil vzdělání díky Českému zahrádkářskému svazu, který má výborný systém vzdělávaní. / Stejně tak i Slovenský zvez zahrádkárov /. K tomu nějaké samostudium, roky praxe a spousta přátel mezi milovníky zahrad, od kterých se učím. A pořád u mne platí klasické, vím že nic nevím. Jsem na tomto přívětivém fóru chvíli, a dozvěděl jsem se spoustu nových věcí.
Milan Fiala
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: 10 Mar 2020, 06:15

Kvitnú jadroviny

24 Apr 2021, 06:14

Netradičné tvarovanie jabloní tohto záhradkára.
FB_IMG_1619237475217.jpg
FB_IMG_1619237470774.jpg
FB_IMG_1619237467213.jpg
FB_IMG_1619237460368.jpg
Ivan Hlavatý
Príspevky: 4892
Dátum registrácie: 21 Mar 2020, 10:03

Kvitnú jadroviny

24 Apr 2021, 07:08

přasličák napísal:
23 Apr 2021, 20:21
1. Před časem jsem byl požádán ředitelem jedné nejmenované střední zahradnické školy, jestli bych maturitnímu ročníku zahradnického oboru neprovedl přednášku o řezu ovocných stromů. Rozdělil jsem to na 4 hodiny teorie s projektorem, 4 hodiny praxe. Byl jsem překvapen, že některá děvčata pojem apikální dominance, řez na větevní kroužek, vliv polohy výhonu na růst a plodnost a další slyšela poprvé v životě.
2. Jsem na tomto přívětivém fóru chvíli, a dozvěděl jsem se spoustu nových věcí.
Ad 1: Mám pocit, že kvalita vzdelávania išla za posledné roky (desaťročia) nadol, najmä na stredných a vysokých školách. Ale možno je to dané len tým, že my starší máme tak trochu tendenciu si myslieť, že s nami definitívne odchádza ten lepší svet 😃.Väčšina mladých je šikovných, len často nemá kto rozvinúť ich potenciál - pes je skôr zakopaný v (ne)kvalite vyučujúcich. Dochádza aj k devalvácii vzdelania, na jednej strane sa vytvára dojem, akoby vysokoškolské vzdelanie bolo akousi nutnosťou, čo je úplný nezmysel. Na druhej strane mnohé vysoké školy nespĺňajú kvalitatívne parametre, sú závislé o.i. aj od počtu študentov a prakticky každý kto sa na VŠ prihlási (často bez prijímačiek) ju aj dokončí. Ak ho dovtedy nezrazí električka 😃. Kedysi to tak nebolo.

Ad 2: Ja tiež. IH
charles91
Príspevky: 563
Dátum registrácie: 29 Mar 2021, 22:27

Kvitnú jadroviny

24 Apr 2021, 11:19

Ivan Hlavatý napísal:
24 Apr 2021, 07:08

Ad 1: Mám pocit, že kvalita vzdelávania išla za posledné roky (desaťročia) nadol, najmä na stredných a vysokých školách.
Veľký vplyv ma vyučujúci. Nestačí prísť na hodinu odmentorovať a odísť. Je potrebné vzbudiť u študentov záujem, chuť, entuziazmus. Akonáhle študent chce niečo, a ide po tom, naučí sa viac, viac si zapamätá.

Keď sme boli na základnej, vtedy začínal rozvoj výpočtovej techniky. Po každej hodine Fyziky sme chodili za učiteľom sa pýtať otázky o vesmíre. Ked sme sa dozvedeli, že spravuje PC, a študuje IT, sme ho so spolužiakom poprosili, či nemôžeme ostávať po skole na pc. Ten nám vyhovel, a ostávali sme v škole do 20:00 hladní ale s obrovským zapálením. 9 ročník sme obaja končili s tým, že vieme dobre programovať v pascale. Kamarát aj vďaka tomu je dnes nielen uspešny programator ale venuje sa aj robotike. Dnes keď prídu do firmy zamestnanci, máju problem s Excelom. Vedia používať aplikácie v mobile, ale nevedia používať kontigenčné tabulky.

Mali sme dejepisára, ktorý v 9. ročníku prebudil u všetkých obrovský zaujem o dejiny. Tie hodiny boli famozne. On proste inscenoval rozhovol ako sa rozprávali Štefánik, Masarik a Beneš. Ked vysvetloval ako to bolo v Compienskom lese, buchal po stole. Po jeho hodinách sme vyhľadavali knihy, aby sme si o tom prečítali viac.

Na VS bol jeden obľúbený docent, na ktorého prednášky chodili úplne všetci aj keď neboli povinné.

Ale je aj kopec príkladov, ako záujem študenta učiteľ doslova udupal.

Preto učiteľ ma nielen mať vedomosti, ale ma aj dokázať aj študentov podchytiť, zaujať, namotivovať, zapáliť nadšenie pre vec, ukázal využitie v praxi...

Iste vplyv ma aj doba, technika, meniace sa záujmy, rodičia, zázemie no vplyv učiteľa je značný.
vysloužil
Príspevky: 4660
Dátum registrácie: 09 Mar 2020, 08:30

Kvitnú jadroviny

24 Apr 2021, 12:10

Ve škole jsme dávali pozor a chodili na přednášky m.j. proto, že to, co učitel povídal, nikde jinde nebylo, často ani ve skriptech či učebnicích. Ty, než někdo napsal a vytiskl, tak to trvalo, některé informace se do nich ani nedostaly. Dnes studenti vědí, že všechno se dá někde najít, tak vyučujícího není třeba tolik poslouchat. Bohužel, zájem o obor, zápal pro věc a nadšení v nich internet nevzbudí...
Napísať odpoveď